Alevîler Hz Ali'yi ne olarak görürler? Alevîler Hz Ali'yi ne olarak görürler?, Aleviler kimi peygamber olarak görüyor?, Aleviler hangi soydan gelir?, Aleviler birbirine ne der?, Kaç çeşit Alevi vardır?, Kızılbaş neye denir?
Alevîler Hz Ali'yi ne olarak görürler?
Aleviler kimi peygamber olarak görüyor?, Ali kültü etrafında şekillendiğine inanma hali var. Bu inanca göre Ali, Aleviliğin temel kurucu mürşidi ve piri oluyor. Alevi dedeleri de Hacı Bektaş Veli'nin soy şeceresi üzerinden kendilerini Ali soyuna bağlamakta sakınca görmüyor. Nitekim Anadolu dışında Aleviliğin Ali soyu olarak görüldüğü bir gerçektir.
Aleviler kimi peygamber olarak görüyor?
Aleviler kimi peygamber olarak görüyor?,
Ali kültü etrafında şekillendiğine inanma hali var. Bu inanca göre Ali, Aleviliğin temel kurucu mürşidi ve piri oluyor. Alevi dedeleri de Hacı Bektaş Veli'nin soy şeceresi üzerinden kendilerini Ali soyuna bağlamakta sakınca görmüyor. Nitekim Anadolu dışında Aleviliğin Ali soyu olarak görüldüğü bir gerçektir.
Aleviler hangi soydan gelir?
Aleviler hangi soydan gelir?,
Aleviler, Muhammed'in son peygamber olduğuna, Ali bin Ebu Talib'in ise veliliğine (ya da imamlığına) inanırlar.
Aleviler birbirine ne der?
Aleviler birbirine ne der?,
Tamamına yakını Türkmen (Oğuz) soylu olan Alevîler'dir. Öyle ki Tokat'ta -Dodurga'dan, Salur'a; Afşar'dan Kınık'a- neredeyse 24 Oğuz boyunun tamamından Alevîler yaşamaktadır. Bunların içinde Türkmen Alevîliği'ni en orijinal haliyle yaşayan Sıraçlar'dır.
Kaç çeşit Alevi vardır?
Kaç çeşit Alevi vardır?,
Semah dönenler birbirlerine dokunmadan, daire şeklinde ve karşılıklı durarak semah ederler.
Kızılbaş neye denir?
Kızılbaş neye denir?,
Ali kanalıyla Hz. Peygambere ulaşan Kadrî, Mevlevî, Bektaşî ve benzeri oluşumlara Alevî denilmektedir. İslam Mezhep- leri Tarihi'nde de Alevî adı genel anlamda Şîa'nın kollarından Zeydiyye, İsmâiliyye, Oniki İmamiyye, Nusayriyye ve diğer kolları için kullanılmakta- dır.
Alevilerin dini kitabı nedir?
Alevilerin dini kitabı nedir?,
Anadolu'da Kızılbaş
Kızılbaş sözcüğü Anadolu ve Bulgaristan Alevilerini tanımlamak için de kullanılmıştır. Osmanlı kayıtlarında Alevî Türkmen kökenli Seyyid müslümanlara "Kızılbaş" denilmekteydi.
Alevîler Hz. Ali'yi nasıl görür?
Alevîler Hz. Ali'yi nasıl görür?,
Alevi topluluğu, Kuran'ın Ömer, Osman ve özellikle de Maviye ile Yezit zamanında değiştirildiğine ve birçok ayetinin yok edildiğine inanır. Bu nedenle de Kuran'larını "Telli Kuran" ve "Kuranı Natık" olarak adlandırırlar. Ozanların, pirlerin deyişlerini, sözlerini Kuran'ın ayetleri olarak kabul ederler.
Alevîler oruçta neden et yemez?
Alevîler oruçta neden et yemez?,
Ali kültü etrafında şekillendiğine inanma hali var. Bu inanca göre Ali, Aleviliğin temel kurucu mürşidi ve piri oluyor. Alevi dedeleri de Hacı Bektaş Veli'nin soy şeceresi üzerinden kendilerini Ali soyuna bağlamakta sakınca görmüyor. Nitekim Anadolu dışında Aleviliğin Ali soyu olarak görüldüğü bir gerçektir.
Atatürk Alevi miydi?
Atatürk Alevi miydi?,
Matem Orucu'nun Kuralları
12 gün süresince düğün, nişan, sünnet, eğlence ve benzer törenler/etkinlikler yapılmaz. Bunun nedeni matem ayı olmasıdır. 12 İmam Orucu Aleviler için aynı zamanda matem ayıdır. Kurban kesilmez, et yenilmez, Kerbela Şehitleri'nin çektikleri susuzluğu hissetmek için su içilmez.
Alevîler neden Ali'ye tapar?
Alevîler neden Ali'ye tapar?,
Dedesi Ahmet ve dedesinin kardeşi Hafız Mehmet Emin'in taşıdığı “Kızıl” lakabı ve yerleştikleri nahiyenin adı olan Kocacık'ın da gösterdiği üzere, Mustafa Kemal'in baba tarafından soyu, Anadolu'nun da Türkleşmesinde önemli roller oynayan Kızıl-Oğuz yahut Kocacık Yörüklerine/Türkmenlerine dayanmaktadır.
Alevilerde alkol haram mıdır?
Alevilerde alkol haram mıdır?,
Alevîler, Muhammed'in son peygamber olduğuna, Ali'nin ise veliliğine (ya da imamlığına) inanırlar. Alevîler, ibadetlerini cemevinde yaparlar. Kadir Gecesi'yle bağlantılı olarak üç gün ve Muharrem ayında ise on iki gün oruç tutarlar. Muharrem'den sonra da üç gün Hızır Orucu tutarlar.
Alevîler neden birbirine can der?
Alevîler neden birbirine can der?,
Laikliğin inanç hürriyetini temin için devletin görevi olarak savunulduğu görülür. İçkinin haram olmadığı, tavşanın pis güvercinin kutsal oluşu dolayısıyla yenilmediği ifade edilir. Alevi ibadet mekânı cemevlerinin çoğalmasıyla birlikte gösteri halinde cem yapılmasının bir yozlaşmayı gösterdiği belirtilir.